Legend- minden benne van viszont automata ami nekem nem annyira
ezügyben kérjél Grinics kartárstól véleményt!
a Legend CSAK és KIZÁRÓLAG automatával jó!!! Ha nem hiszed, próbáljál ki egyet! Sztem neked is bejönne, hidd el! Tudod kinek van kedve gangolni egy 3.2-es v6-os 5méteres limóban (kupéról nem is szólva...)??? Bár megjegyzem, kéziváltóval már komoly büntetőautó is tud lenni, de persze nem ez a célja.
Na a végére egészen jól körülírogattuk itt a dolgot szerintem.
A nyomatékra visszatérve, a legegyszerűbben úgy lehet nyomatékosabbá tenni egy motort, hogy közben ne növekedjen a teljesítménye, hogy turbót teszünk rá(elviekben persze), amit úgy állítunk be, hogy a felső fordulattartományokban gyakorlatilag ne is töltsön. Ezzel az alsó tartományokat egy 2.0-ás motort fel lehet nyomni akár 300Nm fölé is, de a teljesítmény nem megy fel 180LE fölé sem, főleg ha a felső fordulatszám is korlátozva van(vannak országok ahol a teljesítmény szerint kell a kötelezőt fizetni és nem mindegy mennyit. Erre a gyártók is figyelnek ma már, lásd az 1,8-as turbómotorokat(150Le-sek csak, mikor simán lehetnének 200-is)....).
Valahogy így oldják meg a rally-sok is, hogy a szabályok között maradjanak. Aztán megnézném, hogy melyik autó gyorsulna le egy "csak" 300LE-s, 600Nm-es WRC-t! Még ha a valós görbéjét nem is ismerjük!
A lóerőt viszont legegyszerűbben úgy növelik meg(lásd Mi autónk minimum 94 LE-je), hogy pörgetik szerencsétlent és arra hangolják a motor nyomaték götbéjét is. Eredmény egy szűk tartományú 90-ig elég fürge autó, ami alulról egyáltalán nem húz, de az a 94 LE többet sejtetne. A számokkal való bűvészkedés lett ebből is, mint a "HIFI"-ben! Minnél nagyobbat tud mondani valaki annál jobban viszik. Hát ez van.
Dömce! Rájt! Nade itt is hiba van: azért mert a P = M x omega az nem azt jelenti automatikusan hogy a teljesítmény a nyomatékból ered.
Én még mindig azt mondom hogy az aktiv erők ami a tengelyen ébred a bevitt hőteljesítményből ered azaz mechanikai munka eredménye.
Szal egy aktiv erőt csakis energiaáramlás tarthat fent.....ha kell mondok példákat
Szerintem az a baj, hogy azt hiszik emberek hogy ez a két tényező egy-egy külön "erő" tényezője a motornak miközben tulajdonképpen egy és ugyanaz, merthogy a Le a nyomatékból és a fordulatszámból adódik nem? szal ami alul erős arra azt mondják hogy nyomatékos miközben inkább azt kéne mondani hogy alul lóerős
2005. május 19. 07:09:29: megválaszolva grego + által,
→ #736
Igaz igaz! De azt szeretném kidomboritani hogy az se mond igazából semmit egy autóról hogy x LE meg y Nm.
Nagyon nem mindegy hol vannak a fordulatszám értékek a két jellemző max értékénél illetve mi a redline és milyen a görbék alakja!!
Sajna itt most rajzolgatni is kéne de álljon itt egy elméleti agymenés:
Vegyük a VTI mocit: 160 LE, 150Nm.....ez még semmit nem mond. Mégis elég jó menetteljesítményeket produkál mert olyan fordulatszámokra képes illetve olyan helyen vannak a csúcs értékek hogy az versenyre kel egy olyan motorral aminek magasabb max nyomatéka van és nem sokkal kisebb max teljesítménye, viszont korlátozott a fordulatszám tartománya és megszokott helyen vannak az értékek.
Szal egy alacsony fordulaton nagy nyomatékú de magas fordulaton alacsony teljesítményű motor semmivel nem fog jobban gyorsítani VÉGEREDMÉNYBEN egy kocsit mint egy lent kis nyomaékű de fent nagy teljesítményű motor. Azaz az egyik alul indul meg és a végére fullad ki mig a másik alul szar és a végén hozza be azt amit az elején elvesztett. Végerednmény ugyanaz. (persze váltó, tömeg stb is bejátszanak de az most messzire vezet)
2005. május 19. 10:33:51: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #739
Igen nézőpont kérdése. Valóban egy görbe adja meg a valós összehasonlítási alapot ezen nincs mit vitatkozni, de a lóerő korlátozása mellett igen jó lehet emelni a nyomatékot(mint a példában említettem).
A lóerőt inkább határadatként szokták megadni, tehát nem mindegy hogy egy 160Le motor 120Nm-el, vagy egy 150Le-s 200-al. (az adatok csak példák). A két motor karakterisztikája nem lesz azonos, és azt a váltóval lehet korrigálni. Kicsit valóban összetetteb a dolog annál is amit próbáltam fejtegetni, de annál sokkalta, hogy egy megadott Le értékel hasonlítgatjuk össze a menet teljesítményeket.
2005. május 19. 06:50:43: megválaszolva grego + által,
→ #734
Azért hadd pontositsak kolléga!
Tök mindegy minek mondjuk. Vagy a teljes fordulatszám tartományban lóerővel számolunk vagy nyomatékkal. Olyan nincs hogy x fordulat alatt a nyomaték számit (ott is van LE) és felette meg a LE számit nem a nyomaték. Ebben érzek kicsi zavart, hogy a nyomatékot és a teljesítményt között éles különbséget tesznek pedig nem szabadna. Bár hozzá kell tegyem hogy a motorban egységnyi idő alatt elégetett benzinből (ami ugy hőenergia felszabadulásából eredő teljesítmény alakul át mechanikai munkává azaz tengely teljesítménnyé, csak az nem mindegy hogy ez milyen fordulaton és lám ott is van az EBBŐL eredő nyomaték). Bármelyikkel is számolunk a teljes fordulatszám tartományban ugyanaz az eredmény lesz szal tök mindegy. Ezért áll fel a hajam amikor hasonlókat olvasok: a nyomaték számit az LE meg nem és forditva.
Ami számit a nyomaték VAGY a teljesítmény görbe alatti terület!
Várom a rieksönt
2005. május 19. 07:04:10: megválaszolva DomE 0 által,
→ #735 2005. május 19. 06:37:58: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #733
Hidd el, hogy nem a lóerő ami számít. Már több fórumon elmondtam, de biztosan Te is és sokan mások is tudják, csak a megszokás miatt a lóerőket veszik figyelembe mindig. Szóval a gyorsulásnál, főleg a rugalmasságál a nyomaték ami számít. A végsebességnél meg a lóerő. Szorosan nem kapcsolódik a két érték egymáshoz egy motorban. Pl. a rally autók 300Le-sek de 5-600Nm-t nyomnak(a 300 egy szabály miatt annyi amennyi). Ma már ott tartunk lassan, hogy egy diesel autó a hatalmas nyomatékával lenyom egy benyóst. Egyenlőre csak a kisebb fordulatszám tartománya a hátránya, de ezt a hosszabb váltóval korrigálják. Az eredmény közel azonos(vagy bagyobb) nyomaték a keréken(mert ugye ott számít és ezt a váltó befolyásolja), és hasonló gyorsulás, mint a benzineseknél.
A 2,2-es VTEC 200-210Nm-e nagyon jó adat a fordszámtartományához képest(6000). Ha a motort elengednék 7-8ezerig, mint a VTI-ket, akkor nem 150 lóerős lenne (mert ugye a lóerő egy szorzás végeredménye, ahol a tagok a nyomaték és a fordulatszám).
Egy kis érzékkel ki lehet kombinálni, hogy mikor mi a jó, és mikor mi számít.
2005. május 19. 06:16:59: megválaszolva grego + által,
→ #732
nem tudom.
a 2.0-ba szerintem nem való mert az túl lomha még kézivel is szvsz. hogy a 2.2-es 20LE-nyi előnye mennyire teszi fickóssá azt nem tudom, de abban már lehet hogy bevállalnám a zótomatát
2005. május 19. 06:07:15: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #731
Én meg direkt olyan gépet kerestem, amiben nincs automata, de minden más földi jóval meg van áldva!
Nem szeretem, mikor helyettem csinál valamit a gép! A végén még kormányozni sem kell!
Kézi váltó nem való egy 2,2-es VTEC-be, vagy tévednék!?
2005. május 18. 21:14:41: megválaszolva laspring + által,
→ #723 2005. május 18. 08:58:43: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #720
hát Doc őszintén szólva dobtam egy hátast mikor megláttam a verdádban a kéziváltót... sztem az az autó közel sem arról szól amiről az említett "rokon" NSX, hanem sokkal inkább a kényelemről és a luxusról szól aminek elengedhetetlen része az automata váltó
Mondjuk szó se róla elfogadnám azt a TL-t ezzel a "tré" kéziváltóval is
2005. május 18. 08:58:09: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #719
Igaz, hogy csak 473 cm kb., de nekem igencsak van kedvem az NSX származású, továbbfejlesztett 6gangost két ujjal löködni és finoman bepattogtatni a TL-ben.....
Hát az szép, nekem is tecc. Én is gondolkodom cserében Accord-Prelude-Legend trió, de vannak mindegyikkel fentartásaim ezért nem lesz könnyü.
Accord '96-körüli, nem mindig van benne minden amit én szeretnék
Prelude- általában szét vannak hajtva
Legend- minden benne van viszont automata ami nekem nem annyira
Ez nem AF-es
Nem vonok le következtetést csak mondom, én ezért is nem mentem eddig talikra, mert azt hittem hogy "nézmá bazzea mit keres ezt itt" a sok tuningcsoda közt.
Hogy miért van azt nem tudom, de nehogy ebből bármiféle téves következtetéseket vonj le a találkozókra járással kapcsolatosan.
Tavaly én is még tök egyedül voltam az én kocsimmal itt a fórumon, és a nagyjából a talikon is.
Ma meg már tök sok 5.gen Accord-os van itt a fórumon és a talikon is egyre többen
Mellesleg engem mindenféle Accord érdekel a talikon
Ja amúgy Tom Boy-nak volt egy ilyenje, csak eladta mert vmi AF-es alvázszámos téma volt vele....