HONDA fórum
2024. május 18. szombat, 12:31,  Alexandra, Erik Legújabb regisztráltunk: igiigi 0 




A válaszok a hozzászólásra
Téma neve

#321205 Adameus +  2024. február 14. 12:17:06 re: #321204 (bejemves 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Nekem is 4F volt nemrég, szintén 3.0 Tdi quattro tiptronic, csak 2004-es (még gyárilag DPF nélküli), zseniális autó, picivel több, mint 80e km-t használtam (300e km után került hozzám, lényegében hibátlan állapotban), volt egy-két érdekesség, de nagyon durva hibák nem jöttek elő. Az előző tulajnak a vezérlésben cseréltek feszítő(ke?)t, azzal utána nem volt semmi gond (a vezérlés cserét sokszor olvasni-hallani, de simán lehet, hogy valóban túloznak vele, a tiptronic ebben viszont tartós darab, a 4G-nél is így gondolják). A környéken hirdették meg aznap vagy előző nap, elmentem megnézni, hogy legyen legalább összehasonlítási alapom, de annyira egyben volt, hogy aznap el is hoztam. Időnként nem volt olcsó egy-egy hiba, de amikor meghirdettem, az első ember, aki megnézte, rögtön meg is vette. Valamennyire visszasírom, de féltem, hogy 400e km felett mennyire akarnák majd megvenni, illetve a korából fakadóan is jelentkeztek már hibák. Ennek ellenére újra kacsintgatok velük. [SMIL:/smile2.gif]
2024. február 14. 15:46:16: megválaszolva Shad 0  által, → #321207 
2024. február 14. 14:58:00: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #321206 


Az eredeti hozzászólás
#321204 bejemves 0  2024. február 14. 09:44:04 re: #321201 (Adameus + )  ←  ‹›   →  ↑  +2 | rejt
Nekem A6 van, igaz, nem 4G, hanem 4F (2010, 3.0 tdi, tiptronic, quattro). Valamiben az egyik jobb, valamiben a másik. Az újabbnál módosítottak az egyik láncfeszítőn, így kevésbé hajlamos csörögni. Ezzel a vezérlés dologgal egyébként szerintem csak egymást hülyítik a tulajok, mert iszonyatosan lefingott, 6-700 ezret futott darabok mennek gyári vezérléssel, szakadtal vagy átugrottal pedig csak elvétve találkozni. A cseréhez nem muszáj kivenni a motort, legalábbis a 4F-nél. Láncszett valami 300 ezer környéke, plusz tömítések, ez-az-amaz. Itt sem az anyag a sok, hanem a lehúzás, mint ezeknél az autóknál általában.
A 4f-ben lévő tiptronic váltó sokkal stabilabb, mint a 4g-ben lévő S-tronic (dupla kuplung). Eléggé limiten van, mert a hivatalos méretezési nyomatéka 500 Nm, ezt pedig tudja a motor is. Ebből nem nehéz kikövetkeztetni, hogy DPF off, EGR off, akkor már egy kis csipsz, és lehet is törni benne a lamellatartó kosarat.

A másik gyíkjuk, mint mindig, a nem megfelelő használat (városi gyilkolászás, állórajtok, oviüzem), millió km és hanyag tulajok.

Én a sajátommal már hatvanezret mentem, és az ég világon semmi baja nincsen. EGR, DPF, váltó, motor, futómű; minden gyári és tökéletesen működik. A nagy titok az volt, hogy fél év keresgélés után vettem egy megkímélt darabot bőven a kínálat tetejéből, amit arra használok, amire kitalálták: megyek vele az autópályán; erre való, pazar utazóautó.
2024. február 14. 12:17:06: megválaszolva Adameus +  által, → #321205 



Felhasználói lehetőségek
Felhasználói neved:
Jelszavad:







Get Firefox!

 A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.
Moderáció és szabályok

Szerver load: 0.23, 0.26, 0.28
Oldalgeneráláshoz felhasznált idő: 0.013 mp, 7 query