A Red Bull saját motorgyárában gyártja majd az erőforrásokat, amelyek a Ford neve alatt futnak majd. A partnerség óriási tapasztalatot és tudást hoz a Red Bullhoz, amely előnyt jelent majd számukra a többiekkel szemben – állítja Horner.
„Fantasztikus, hogy a Fordot újra köszönthetjük a Forma-1-ben ezen a partnerségen keresztül. Független motorgyártóként előnyt szerezhetünk egy olyan OEM* tapasztalatával, mint a Ford, ez pedig előnyt jelent számunkra a versenytársakkal szemben.“
„Gazdag motorsport múlttal rendelkeznek, amely generációkon átível: Jim Clarktól Ayrton Sennáig és Michael Schumacherig, ez magáért beszél“
Bevallom én csak felszínesen emlékszem, hogy volt vmi affér, mert a Ferrari kifogásolta, hogy a RBPT mint új gyártó tesztelési meg egyéb kedvezményeket kap. Erre jött az, hogy akkor a Honda is benevez és így jogilag elkülönülő lett a RBPT és a HRC.
Most, hogy belépett a Ford, ez azt jelenti, hogy ők is leadták '22 nov-ig a jelentkezésüket a '26-os belépésre? Tehát mint gyártó lesznek jelen? Vagy hogy van ez?
Utána olvastam elég sokat, nem csak a magyarra átfordított külföldi cikkeket. Kvázi az van, hogy a H-tól átvett mindent a RB, most saját kézben volt már a teljes motorrészleg, átcsábítottak egy rakás mérnököt is. Most annyi történt, hogy a Fordtól is érkeznek mérnökök, meg technológia (és ami a lényeg: teherautókkal hozzák a pénzt), de ugyanott fogják gyártani a motort. A Fordnak semmi beleszólása nem lesz semmibe, Helmuték döntenek mindenről. A porsche ezért nem lett partner, mert ők bele akartak szólni a dolgokba.
A Ford lényegében a RB farvizén akar VB lenni, hiszen az oroszlánrészt a RB végzi, annyi, hogy a lóvéért meg a technikai segítségért cserében a logo ott lesz a kocsin. Szóval elvileg nagyon okosan csinálja a RB, hiszen szinte semmi sem fog változni. A mostani mérnökök csinálják a következő motort is. Ami még slusszpoén, hogy ugye új gyártóként egy csomó kedvezményt megkapnak.
Szóval Kázmérnak is meg rooby-nak is igaza volt valamilyen szinten.