Viccet félretéve Tarantino úttörő volt a Kutyaszorítóban-nal. Low budget, kis forgalmazó, de nagy nevek. Az egyik legjobb valaha írt forgatókönyv, pedig nagyjából 3 helyszín az egész film. Ez a stílus csúcsosodott ki a Ponyvaregényben, ami a 90-es évek egyik legfontosabb filmje szerintem.
Alapból szinte mindegyik alkotása egy tribute valami korábbi nagy(ság)hoz. Lásd Jackie Brown (közepesen jó, bár nagy húzás volt Pam Grier igazoltatása, aki 20 évvel korábban a legnagyobb blaxplotitation filmek szereplője volt)), Kill Bill (szerintem szükségtelenül hosszú és erőltetett), Death Proof (szar), Becstelen brig (Waltz zseni, a többi nem mozgatott meg), Django (kurva jó), Hateful 8 (szinte nézhetetlen a gigahosszú párbeszédek miatt, amiknek még jelentősége se nagyon van), Hollywood (imádtam, csak sokan nem értik szerintem).
Rodrigueznek voltak kimondottan szar filmjei, kerülöm is őket. :-)
Pont az tetszett benne a legjobban, h addig egy sima akciófilm, s jött a csavar, amire nem számítottam.
A Terrorbolygó SEM Tarantino!! :-) AZt is Rodriguez csinálta, abból a film kettősből a Halálbiztos az övé, s sztem kva jó. A zenék, a hangulat, a sztori, minden.
ÉS nekem a Twilight is tetszett. :-) Nem azért, amiért a csajoknak, h ugye a történetben egy full átlag szürke lányba szeret bele egy szép (mert vámpír) ffi. Hanem mer jó volt a sztori, de könyvben jobban tetszett, többször is kiolvastam a sorozatot. Ha kell, megvan PDF-ben. :-)
Nekem is tetszett rohadtul addig a pontig, amíg oda nem érnek a kocsmába. Addig zseniális volt. És nem értem, hogy miért vannak/voltak annyira tolva a fostelep filmjei, mint a Django, a terrorbolygó stb...
És amúgy már, ha itt tartunk: Az alkonyattól pirkadatban mi volt annyira nagyon jó? (((Bár te az alkonyat-ot mondtál, ami a Twilight (ami szerintem szintén szar))))