Adtam is pluszt, így egyetértek, meg újabb hasznos infókat tudtam meg a Jazz-ről (nem tudtam erről a hengerfejesedésről pl. meg a trafókat sem tudtam, hogy miért szoktak krepálni) de egyet azért megjegyeznék:
Ha nem is pont ilyen problémát, de azért a benzinszűrő is okoz többlet fogyasztást, ha el van dugulva/régi. Mint írtam az itthoniban pont most lett cserélve (jó kis buli) és tényleg azért, mert többlet fogyasztást vettünk észre. Csere után visszaállt minden. (0,5-0,7 literes többlet fogyasztásunk volt miatta)
Ha kokszos a benzinszűrő, akkor nem engedi át normálisan az üzemanyagot, nem kap annyit a motor, ezért jobban kell nyomni/begyengül az autó és ezért többet fogyaszt.
De persze ennyi, semmi más tünetet nem okozott.
Amit írsz abból az EGR kokszosodás és a trafók hibája jellemző a Jazz-re, üzemanyagszűrő nem ilyen galibát okoz. Van még itt a Jazz-eknél egy abnormális hengerfal kopás , ezen kívül 200 és 250 ezer környékén 10-ből 7 hengerfejes lesz. Na jó túloztam csak 6. Ezt nem én találom ki csak megjegyezném a miheztartás végett. Trafók hibája többnyire a beázó motorfedél miatt van, becsorog a víz és megül a trafóknál.