HONDA fórum
2024. május 14. kedd, 00:57,  Bonifác, Bonis Legújabb regisztráltunk: igiigi 0 




A válaszok a hozzászólásra
Téma neve
Fék-futómű-gumi-felni

#42805 kashmir7 +  2024. március 6. 17:14:55 re: #42798 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
A fékmester ezt írja:

EBC

"Mit érdemes tudni az EBC sport fékbetéteiről?
Minden új fékalkatrészt be kell járatni, de ez különösen igaz az EBC fékbetéteire. Bármely EBC fékbetétet is választja, minden betét „pluszos betét” vagyis megtalálható rajta egy speciális bekoptató réteg (Brake-in), melyre azért van szükség, mert az EBC betétek sokkal keményebbek más fékbetét gyártók termékeihez képest. Ezen bekoptató réteg (Brake-in) segítségével, viszont hamarabb elérhető az új féktárcsa és fékbetét összekopása, ill. használt féktárcsa esetében, ezen rétegnek köszönhetően a féktárcsa teljesen lesimul.
Az EBC Brakes ezt a bekopási időszakot saját weblapján kb. 8000 kilométernek tünteti fel, de saját tapasztalunk alapján kb. 3000-6000 km alatt ez megtörténik. Ezen időszak alatt, természetesen kerülni kell a füstölésig való fékezést, hisz ezzel csak felégetjük fékbetétünket és „üvegessé” válik a felülete.
Nagy ritkán előfordulhat, hogy EBC fékbetét vásárlása után, visító hangot ad a fékbetétünk, de itt szeretnék megnyugtatni mindenkit, hogy ez a bekopási idő után teljesen megszűnik. A megfelelő bekoptatás után, viszont egy sokkal tartósabb féket kap és a fékbetétre megadott hőtartományban 100% fékhatás érhető el."
2024. március 7. 07:43:06: megválaszolva bejemves 0  által, → #42815 
2024. március 6. 19:39:50: megválaszolva Tonx +  által, → #42808 
2024. március 6. 17:24:14: megválaszolva grego +  által, → #42807 
2024. március 6. 17:22:45: megválaszolva grego +  által, → #42806 

#42803 Yakumo +  2024. március 6. 16:00:23 re: #42798 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Úgymond verseny féknél simán a drasztikusabb módszer a célravezető, de azért sima utcainál pont azt mondja a szerelő, hogy pár száz km-ig ne vasaljad nagyon, magyarán csak finoman, mert akkor kopik be pontosan/rendesen.

Ezzel együtt: nekem amikor még régen fel lett újítva az egész EP-m (1.4) akkor fogtam kigurultam a szerelőtől a vadiúj tárcsákkal, betétekkel, jól megtoltam a verdát, fékeztem pár szép gusztustalant és úgy se volt gondom a fékekkel egész további életük során. De akkor még hülyegyerek voltam kissé. [SMIL:/smile2.gif]

Szóval igazából tudja a f'szom, de azért ma már betartom inkább a "finoman fékezzél pár száz km-ig, aztán nyomhatod" szerelői javallatot.
2024. március 6. 16:08:27: megválaszolva grego +  által, → #42804 


2024. március 6. 16:01: Szerkesztve Yakumo +  által, megtekintés

#42799 KawaBazsy 0  2024. március 6. 15:02:34 re: #42798 (grego + )  ←  ‹›  0 | rejt
JAh, ez a módja, pár padlófék, s csá. Le is van írva vhol, hogy ilyenkor alakul ki vmi réteg, s be van kopva.


Az eredeti hozzászólás
#42798 grego +  2024. március 6. 14:57:25 re: #42797 (Yakumo + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Mondjuk ez a hosszú bekoptatás nem tudom mi, mert pl. egyszer vettem hirtelen felindulásból "verseny" fékszettet az Ep3-ra, amit Öreg Kergyu is tett az RSX-re.
Akkor még egy Honda szerelőhöz jártam aki otthon fusiban is szerelt. Felrakta, majd közölte hogy most elmegy bevasalni a fékeket. 5 perc múlva visszajött jó büdös volt a kocsi. Kérdeztem ez mi? Hát ezt így kell, padlógáz padlófék és ezt 4-5x eljátszani és kész is. Mehetek :D

Legutóbb első fékbetétet cseréltem az FK2-n. Kimentem az M4-re Gallaival meg integra type r kollégával, aztán fékezgettünk jó nagyokat és be is van koptatva :D
Azóta is jó :D
2024. március 6. 17:14:55: megválaszolva kashmir7 +  által, → #42805 
2024. március 6. 16:00:23: megválaszolva Yakumo +  által, → #42803 
2024. március 6. 15:02:34: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #42799 



Felhasználói lehetőségek
Felhasználói neved:
Jelszavad:







Get Firefox!

 A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.
Moderáció és szabályok

Szerver load: 0.24, 0.33, 0.32
Oldalgeneráláshoz felhasznált idő: 0.015 mp, 10 query