HONDA fórum
2024. május 14. kedd, 04:17,  Bonifác, Bonis Legújabb regisztráltunk: igiigi 0 




A válaszok a hozzászólásra
Téma neve
Fék-futómű-gumi-felni

#42741 Tonx +  2023. január 19. 17:50:02 re: #42730 (Yakumo + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Csak egy apróság. A tehermentesító gyűrű egyedül magyarországon van. Külföldön központosító gyűrűnek hívják. Ahogy a pótféklámpa sem pót hanem középső vagy harmadik féklámpa máshol. Ettől függetlenül egy 2-3mm-es műanyag nehogy már több erőt tudjon átvinni mint 4-5db 12-14mm vastag csavar. Mindenesetre a csavarok odahúzzák a felnit az agyra ahol a súrlódás miatt és a kúpos anyákkal viszik át a terhelést. Az 5db 12-es 14-es csavar nagyon sokat kibír. A kúpos anyák meg középre rakják a felnit és fixen rögzítik hogy ne mozduljon el a csavarokhoz képest. Lehet hogy álló helyzetben elég a központosító de már kanyarban és egyenes haladás esetén is éri oldalsó terhelés az agyat amivel a tehermentesítő nem tud mit kezdeni. Ahogy gyorsításnál is a csavarok viszik át az erőt nem a központosító gyűrű. Maradjunk annyiban hogy az a gyűrű azért kell hogy a kerék pont középre kerüljön. Ja még valami ha az 5 tőcsavar kevés akkor az az egy gömbfej ami max 12-14mm átmérőjű az mégis elég hogy fékezésnél kanyarodásnál megtartsa az egész autót? A lengéscsillapító is van de annak nem az a feladata hogy a gyorsulási lassulási erőket átvigye, ha csak szabadon lóg az autóban akkor ide oda lehet mozgatni mivel felül legtöbbször gumi ágyban fekszik. És láttam már pár autót ahol hiányzott a központosító gyűrű és egynek sem meg tönkre a tőcsavarja.
2023. január 19. 18:48:24: megválaszolva Yakumo +  által, → #42742 

#42732 KawaBazsy 0  2023. január 19. 11:23:58 re: #42730 (Yakumo + )  ←  ‹›  0 | rejt
https://totalcar.hu/tanacsok/gumidoktor/070503g/

A kerékcsavarok ugyanis "csak" rögzítik a felnit az agyon, de nem központosítják azt. Ez a feladat az agyra felfekvő középfuratra hárul, illetve ha ez nagyobb a kívánatosnál, akkor a tehermentesítő gyűrűre. E nélkül rázni fog a kerék.

#42731 rooby +  2023. január 19. 11:15:51 re: #42730 (Yakumo + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Misztifikálom az illesztési hézagot?! Hűha ... Hát ezt nem szeretném. [SMIL:/szetvert.gif]
2023. január 19. 11:47:12: megválaszolva Yakumo +  által, → #42733 


Az eredeti hozzászólás
#42730 Yakumo +  2023. január 19. 11:03:56 re: #42728 (rooby + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Azt hiszem bejemves-től megkaptad a válaszodat.
Azzal, hogy misztifikálni próbálod a központi illesztési hézagot, azzal nem magyarázod meg az esetleges hülyeséget, hogy a tőcsavarok tartanának mindent és kizárólagosan feszesen.
Az a hézag, csak azért van, hogy fizikálisan fel lehessen tenni szereléskor a felnit, mert ha teljesen egyforma lenne, akkor minimum ütni kéne mindig.
(így is előfordul, hogy nehezen tudják feltenni a kereket, de ezért van az az ominózus egy tized a belső agyméreteknél: 56.1, 64.1 ésatöbbi)

Szóval KÉREK szépen mindenkit, hogy ne akarjuk már megmagyarázni a nyilvánvaló ellentétét. Ez nem hit, meg nem ízlés dolga. Fizika és józan ész. Előbbire ismét üljünk be vagy kérjük ki egy azt oktató véleményét, utóbbit meg használjuk.
2023. január 19. 17:50:02: megválaszolva Tonx +  által, → #42741 
2023. január 19. 11:23:58: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #42732 
2023. január 19. 11:15:51: megválaszolva rooby +  által, → #42731 


Nem találtam megfelelő információt a szerkesztésekhez.



Felhasználói lehetőségek
Felhasználói neved:
Jelszavad:







Get Firefox!

 A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.
Moderáció és szabályok

Szerver load: 0.44, 0.41, 0.37
Oldalgeneráláshoz felhasznált idő: 0.073 mp, 9 query