HONDA fórum
2024. május 16. csütörtök, 05:09,  Botond, Mózes Legújabb regisztráltunk: igiigi 0 




A válaszok a hozzászólásra
Téma neve
Fék-futómű-gumi-felni

#42440 Kázmér +  2020. november 25. 13:33:43 re: #181604 (integra_type_r 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
bocs, csak most kezdtem el olvasni, most több időm olvasgatni. [SMIL:/smile10.gif]

Persze, igazad van, nem fekete és fehér, azt annyi.

Az, h mennyi gumit adnak el, az a gumi kopásállóságától függ. A Bridgeket sokszor lejártam 40 Ekm alatt, na az nem a spórolós gumiról szólt. De olyat tudott nyári gumiként, h már régen meghaltam volna a 4 évszakossal.
Ne értsétek félre, nem szapulni akarom a 4 évszakos gumit, de nagyon a helyén kell kezelni. A véleményem csak annyi, hogy nagyon nem tudja azt nyáron, mint egy jó nyári gumi, és télen sem azt, amit egy jó téli.
30 évvel ezelőtt persze, g egyfajta gumink volt, a semperittel kimentünk a világból, de azt sem tudtuk, h létezik egyáltalán olyan, h téli gumi. Amíg több gumis is arról számol be, h a külföldről behozott használt gumikból lett milliomos, addig szinte felesleges is téli meg nyári gumi, az emberek többsége leszarja, h mi van az autóján, csak guruljon rajta.
Ez az egész abból indult ki, h nekem nem való a 4 évszakos, én én használati körülményeim mellett.
A jazzen elvan, semmi bajom vele, az asszony betotyog vele a munkahelyre, meg vissza.Ő nem fog kisodródni vele a kanyarban még nyáron sem. Igazából ezek a 4 évszakosok inkább téliesített gumik, mint nyáriak, épp ezért a gond a nyári viselkedésében van jobban. Főleg, h komoly tél nálunk ritka.
Írod, h átlagos sofőr, átlagos közlekedés, átlagos autó. Ha belegondolsz, akkor pont nekik kellene egy kihegyezett gumi az évszakhoz mérten, hisz nekik még több gondjuk akad egy kiélezett helyzetben, és az a 4-6-8-10 méter féktáv különbség náluk még nagyobb problémát jelent.
Épp ott a probléma, h ezek életében 1-2-3-szor adódik vészfékezés ahogy írod. Magyarul ez miatt 1-2-3 karambolja lehet, 1-2-3 embert üthet el.Lehet pont azért, mert annyival rosszabb a lassulása az autónak a 4 évszakos gumi miatt. Szerintem ez nagyon nem elhanyagolható dolog. [SMIL:/smile5.gif]
A környezeti hulladék meg elméletileg nem szaporodik, hisz a gumi mondjuk elkopik 60 Ekm alatt. Ez mondjuk egy téli+ egy nyári szettel legyen 6 év. Ez két garnitúra. A 4 évszakosból is pont két garnitúra fogy el, mert télen és nyáron is ugyanazt használja. Most nem a pontos számok a lényegesek amit írtam, hanem az elméletre próbáltam rávilágítani. (tudom, nem minden gumi kopoik pont ugyanúgy, stb)

Ahogy írtam az elején, nem minden fekete és fehér, tudom. Ez csak egy általánosságra értendő hsz volt. [SMIL:/smile2.gif]
2020. november 30. 12:23:07: megválaszolva johnny576 0  által, → #42448 
2020. november 26. 22:52:35: megválaszolva integra_type_r 0  által, → #42446 

#42420 bejemves 0  2020. november 25. 08:57:07 re: #181604 (integra_type_r 0 )  ←  ‹›  +2 | rejt
Nagyon jól leírtad, jó meglátások.
Kicsit kiegészíteném. Ha már tél, november 25. van, az autósok nagy részének szerintem már bő egy hónapja (de inkább több) fent van a téli gumi (ami sok esetben 8-10 éves, de ezt hagyjuk is). Na most feltenném a kérdést: ebben az időszakban vajon hány olyan nap volt, amikor a téli egyértelműen jobb, mint egy négy évszakos. Szerintem konkrétan egy sem. ...és ahogy leírtad, a telek nagy része Magyarországon az utóbbi években ilyen. 0 °C, +1-5 °C. Fagyni alig szokott, max hajnalban, de akkor is agyon van már minden sózva.

A másik az adott út- és látási viszonyokhoz megfelelően megválasztott sebesség: kíváncsi lennék egy reprezentatív felmérésre azzal kapcsolatban, hogy akár a csoportosan (2+ autó), akár az egyénileg (árokba csúszás, stb.) elszenvedett balesetek hány százaléka lett volna elkerülhető az adott útviszonyokhoz megfelelőBB (megfelelőbb: esőgumi, 10 éves helyett új, szöges, stb.) abronccsal szerelt autó esetén. Ebbe beleszámítva persze azt is, hogy a paraszt tudja, hogy éppen az adott körülményekhez való legjobb gumi van az autóján, ezért bátrabb, jobban nyomja. Szerintem ez egy elenyésző szám, mert a gumi már sokat nem segít akkor, mikor 150-nel, egymástól 4 méterre vonatkoznak az autópályán, meg fénysebességgel száguldoznak a ködben, vizes úton.

Egyébként kicsit fura is ezt a négyévszakos gumi szapulást olvasni egy olyan fórumon, ahol a felhasználók nagy része semi slickkel jár nyáron (ami saját bevallása szerint is életveszély nedves úton), olyan fékbetét-féktárcsa kombó van az autóján, ami "hideg nem fog jól", vagy éppen úgy csereberélik a nyergeket, főfékhengereket, hogy azt se tudják mit csinálnak, és úgy növelik meg az autó fékútját (és nem féktávját, bocs) több méterrel, hogy pont az ellenkezőt gondolják...

#181610 Dontwalk +  2020. november 24. 17:12:41 re: #181604 (integra_type_r 0 )  ←  ‹›  +3 | rejt
Régebben nem volt... 30 évvel ezelött már azért kezdtek megjelenni. De mondjuk menjünk vissza a 80-as évekbe amikor még valóban nem igazán volt jellemző az ami most van, hogy cserélgetünk a nyári/téli gumik között.Legalábbis itthon.
Igazából nem arról van szó, hogy szándékosan tolták szét a viselkedési spektrumokat hanem olvastam valahol róla, hogy "régen" mikor ügye egy gumival (Stomil a ladán [SMIL:/smile2.gif] ) abszolváltuk az egész évet akkor sokkal több kaucsukot tartalmazott az autógumi mint most. Ergo télen sem vált rideggé mint ahogy a teljesen nyári kondicíókra (és persze a spórolás miatt mert a kaucsuk igen drága lett) optimalizált "gumik" akkor így idézőjelben. És ez kezdte meg arra sarkallni a gumigyártókat, hogy arra a pár téli hónapra gyártanak igazi gumit téli mintával, nyárra meg mehetnek az olyan gumikeverékek amelyek 50-60 vagy még több fokos aszfalton sem égnek meg a felületükön és persze nem beszélve a mai technológiai tudásról, hogy a nyárit akkor csak nyárinak kell fejleszteni tehát még jobb lesz.És a marketing csak ez után jött érzésem szerint nem a marketing miatt vált többrétűvé a gumigyártás. Láttam én nem is olyan régen a 80-as évekből gumit , gyakorlatilag ránézésre nem volt baja. Egy mostani gumi akár prémium is 6-7-8 évesen már repedezett fos.
Azzal meg vitatkoznék, hogy átlagos autóra ,átlagos sofőrnek ...teljesen jó lehet a négyévszakos. Hát egy teljesen átlagos sofőr ügye teljesen átlagos reflexekkel rendelkezik tehát ha van egy szituáció akkor a reakcióideje nem olyan jó mint egy átlagon felüli sofőrnek. Na most ha ehhez még hozzáteszem az elnyújtott féktávot amit ezek a gumik adnak akkor nem lennék egy iylen sofőr+autó kombó elött ha hirtelen meg kell állni. Szerintem pont az átlagos sofőrök, átlagos autóira kellene a legjobb téli gumi ,hogy valamit kompenzáljon ha már egyik se M.Schumacher [SMIL:/smile10.gif]

#181605 [TypeV] +  2020. november 24. 15:19:00 re: #181604 (integra_type_r 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Én egy tavaszi, nyári, őszi szezon után azt kell mondjam nagyon elégedett vagyok a CrossClimate+ gumival a CIVIC-en. Konkrétan ha akarnék sem tudnék rosszat mondani, azon kívül, hogy ocsmány a mintázata.

Várom a telet, kíváncsi leszek rá.
2020. november 24. 16:25:25: megválaszolva Tonx +  által, → #181606 


Az eredeti hozzászólás
#181604 integra_type_r 0  2020. november 24. 14:17:51 re: #181602 (Kázmér + )  ←  ‹›   →  ↑  +5 | rejt
ez olyan mint az olaj kérdés... [SMIL:/nevet/smoker.gif]
picit azért árnyaltabban látom...

pár dolog...
szerintem a gumigyártók fejlesztései szándékosan tolták szét a gumik viselkedési spektrumát, egyrészt a technológia és anyagtudomány fejlődése miatt, másrészt önös érdekből, hogy még több terméket adhassanak el...
(kis kitérő...azért emlékezzünk rá, hogy 30 évvel ezelőtt nem is igazán volt még téli gumi legalábbis konzumer piacon, mert ipari igen, aztán mégis volt közlekedés, másrészt sanszos, hogy a 30 évvel ezelőtti "nyári" paraméterei biztosan rosszabbak mint a mostani négyévszakosé...mert egyszerűen ennyit fejlődött a technológia...)

persze nyilván a marketing ideológia megvan mögötte, egy céleszköz az adott célnak jobban megfelel mint egy általános, ahol bizonyos kompromisszumokat kell kötni...ergo szépen be lehet mutatni valami valamihez képest mennyivel jobb vagy rosszabb...
könnyű érvelni és kvázi egy számmá lehet redukálni a különbséget amit mindenki ért...(pontosabban megvan az "értés" illúziója...)

de sztem itthon egy átlagos autónál, átlagos sofőrrel, klasszikus élethelyzetben teljesen jó alternatíva lehet a négyévszakos...
plusz az itthoni éghajlati viszonyok egyre kevésbé indokolják a gumik szétválasztását...(és ez a hatás a globális felmelegedéssel fokozódik majd...)
gyakoratilag nincs "igazi" tél...hó meg nopláne, vagy alig...
arról nem beszélve, hogy "dupla" ktg két garnitúrát finanszírozni...
állandó macera a gumicserével, tárolással, stb...
az ehhez kapcsolódó a környezeti terhelésről/hulladékról már nem is beszélve...
plusz a vezetési képességek kapcsán meg annyit, hogy az emberek 99%-a sztem élete során max. 1x-2x csinál igazi vészfékezést, ahol ezek a különbségek ilyen markánsan kijönnének...(sokan még az ülést sem tudják beállítani, hogy a pedálerőt maximalizálják...ha kell...)

de sztem, sokkal de sokkal többet számít az aktuális vezetési körülményekhez igazított sebesség, mint a négyévszakos és a célgumi (pl. nyári) közötti különbség...
mert egy ésszerű sebesség megválasztása ezeket a különbségeket minimalizálja...

(most általános felhasználási célról beszéltem, nem egy "nagy" teljesítményű autó speciális "igényeiről", mert az nyilván más megközelítést kíván...meg nyilván nem a kékestetőn lakó papról/orvosról akinek mindenhova mindig el kell tudnia menni... [SMIL:/nevet/evilsmile.gif] [SMIL:/nevet/smoker.gif] )
2020. november 25. 13:33:43: megválaszolva Kázmér +  által, → #42440 
2020. november 25. 08:57:07: megválaszolva bejemves 0  által, → #42420 
2020. november 24. 17:12:41: megválaszolva Dontwalk +  által, → #181610 
2020. november 24. 15:19:00: megválaszolva [TypeV] +  által, → #181605 



Felhasználói lehetőségek
Felhasználói neved:
Jelszavad:







Get Firefox!

 A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.
Moderáció és szabályok

Szerver load: 0.49, 0.41, 0.35
Oldalgeneráláshoz felhasznált idő: 0.083 mp, 10 query