HONDA fórum
2025. április 16. szerda, 01:26,  Csongor Legújabb regisztráltunk: Oldschoolcar 0 




A válaszok a hozzászólásra
Téma neve

#323224 KawaBazsy 0  2025. április 7. 22:10:53 re: #323222 (Yakumo + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Lehet, h a tiedben nem ugyanez a váltó van. Szokták belerakni a simáét, akkor agilisebb az autó a rövidebb fokozatok miatt.
Vtec nagyon nem úgy van, ahogy írod. Ez nem a power vonulat, hanem a takarékos.. Alacsony fordulaton, kis gáznál az egyik szívószelep csak kicsit nyit ki, így a szegény keverékes üzemmód miatt eszik olyan jól. Ekkor ég az eco lámpa. Ha odalépsz, vagy a fordulat 3300 fölé megy, akkor átvált a vtec, s mindkét szívószelep egyformán nyit. Nagyobb nyitás 5500 felett csak a 3 stage vtec-ben van, de az belpiacos.. A motor van úgy hangolva, hogy 5000-nél indul meg, s nálam pont 7200-nél tiltott.
2025. április 8. 16:27:52: megválaszolva Yakumo +  által, → #323231 

#323223 Yakumo +  2025. április 7. 21:55:56 re: #323222 (Yakumo + )  ←  ‹›  0 | rejt
Biztonság kedvéért azért utánanéztem, amiket írtam: a VTEC-et elb*sztam, az 3500-nál nyit, nem 3000-nél.

2025. április 7. 21:56: Szerkesztve Yakumo +  által, megtekintés


Az eredeti hozzászólás
#323222 Yakumo +  2025. április 7. 21:20:06 re: #323221 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Régebben is olvastam már ezeket a dolgokat nálad az 1.5 VTEC-ről, nem mondtam semmit, de vannak itt azért furcsa dolgok.

Nekem ugyanaz a D15Z6 van jó ideje és azért nem minden úgy van, ahogy írod. Először is a VTEC-et mindig 5000-től írod, pedig az nem igaz. A VTEC 3000-től már kapcsol, 5200-tól adja le a teljes nyomatékot és tény, hogy itt érezhető, hogy egyáltalán nem veszíti el a "kedvét" a motor, hanem vígan forog tiltásig, ami valahol 7000 alatt van.

Kettesben nem megy az 115-öt, maximum 105-öt, de ott már tilt és csak azért megy 100 fölé a mutató. Nem olyan nagy különbség van tehát egy 1.4-es és ez az 1.5-ös között, az 1.4-gyel 90-ig tudod húzatni kettőben, ennél meg 100-ig.
Hármasban az 1.4 130-at megy (a 6gen és a 7gen is ugyanúgy) ez 150-et.

Kényelmetlen városban? Pont, hogy nagyon nem az, épp fordítva, ha akarsz valamit elég 2-be tenni és egy akkora intervallumod van váltás nélkül, hogy bármit megoldasz vele. Meg éppen elég jól megy az hármasban is, normálisan váltogatva szépen felfelé ugyanúgy tudsz vele haladni mint a rövidebb 1.4-essel és jobban is löki előre magát mint az, érezhetően kényelmesebb.

Indulásnál van csak némi különbség, (lámpáknál mondjuk) az 1.4-essel kb. elég pont "belökni" az autót, már teheted is fel 2-esbe, mert rövidek a fokozatok. EZ kényelmesnek tűnik, de valójában nem az, mert pont hogy váltogathatsz állandóan, mint egy nikkelbolha. Az 1.5-tel indulásnál 1-esben azért el kell érni legalább 30km/h-t (de ez se sok ugye) mert ha mondjuk 20-nál dobod kettőbe, akkor a nagyobb áttétel miatt berázhat. (ezt megfelelő kuplungkezeléssel ki lehet kerülni, de tény, hogy erre akkor külön "figyelni" kell)
Az összes többi, akár előzés, akár haladás, sokkal kényelmesebb.

Szerk: Úgymond adok esélyt annak, avagy fenntartom az esélyét, hogy a Tiéd nonFL volt és annál még tényleg ennyivel hosszabbak voltak a fokozatok, de azért nem hiszem.
2025. április 7. 22:10:53: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #323224 
2025. április 7. 21:55:56: megválaszolva Yakumo +  által, → #323223 


Nem találtam megfelelő információt a szerkesztésekhez.



Felhasználói lehetőségek
Felhasználói neved:
Jelszavad:







Get Firefox!

 A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.
Moderáció és szabályok

Szerver load: 0.56, 0.53, 0.46
Oldalgeneráláshoz felhasznált idő: 0.059 mp, 10 query