Lehet, h a tiedben nem ugyanez a váltó van. Szokták belerakni a simáét, akkor agilisebb az autó a rövidebb fokozatok miatt.
Vtec nagyon nem úgy van, ahogy írod. Ez nem a power vonulat, hanem a takarékos.. Alacsony fordulaton, kis gáznál az egyik szívószelep csak kicsit nyit ki, így a szegény keverékes üzemmód miatt eszik olyan jól. Ekkor ég az eco lámpa. Ha odalépsz, vagy a fordulat 3300 fölé megy, akkor átvált a vtec, s mindkét szívószelep egyformán nyit. Nagyobb nyitás 5500 felett csak a 3 stage vtec-ben van, de az belpiacos.. A motor van úgy hangolva, hogy 5000-nél indul meg, s nálam pont 7200-nél tiltott.
Régebben is olvastam már ezeket a dolgokat nálad az 1.5 VTEC-ről, nem mondtam semmit, de vannak itt azért furcsa dolgok.
Nekem ugyanaz a D15Z6 van jó ideje és azért nem minden úgy van, ahogy írod. Először is a VTEC-et mindig 5000-től írod, pedig az nem igaz. A VTEC 3000-től már kapcsol, 5200-tól adja le a teljes nyomatékot és tény, hogy itt érezhető, hogy egyáltalán nem veszíti el a "kedvét" a motor, hanem vígan forog tiltásig, ami valahol 7000 alatt van.
Kettesben nem megy az 115-öt, maximum 105-öt, de ott már tilt és csak azért megy 100 fölé a mutató. Nem olyan nagy különbség van tehát egy 1.4-es és ez az 1.5-ös között, az 1.4-gyel 90-ig tudod húzatni kettőben, ennél meg 100-ig.
Hármasban az 1.4 130-at megy (a 6gen és a 7gen is ugyanúgy) ez 150-et.
Kényelmetlen városban? Pont, hogy nagyon nem az, épp fordítva, ha akarsz valamit elég 2-be tenni és egy akkora intervallumod van váltás nélkül, hogy bármit megoldasz vele. Meg éppen elég jól megy az hármasban is, normálisan váltogatva szépen felfelé ugyanúgy tudsz vele haladni mint a rövidebb 1.4-essel és jobban is löki előre magát mint az, érezhetően kényelmesebb.
Indulásnál van csak némi különbség, (lámpáknál mondjuk) az 1.4-essel kb. elég pont "belökni" az autót, már teheted is fel 2-esbe, mert rövidek a fokozatok. EZ kényelmesnek tűnik, de valójában nem az, mert pont hogy váltogathatsz állandóan, mint egy nikkelbolha. Az 1.5-tel indulásnál 1-esben azért el kell érni legalább 30km/h-t (de ez se sok ugye) mert ha mondjuk 20-nál dobod kettőbe, akkor a nagyobb áttétel miatt berázhat. (ezt megfelelő kuplungkezeléssel ki lehet kerülni, de tény, hogy erre akkor külön "figyelni" kell)
Az összes többi, akár előzés, akár haladás, sokkal kényelmesebb.
Szerk: Úgymond adok esélyt annak, avagy fenntartom az esélyét, hogy a Tiéd nonFL volt és annál még tényleg ennyivel hosszabbak voltak a fokozatok, de azért nem hiszem.