Úgy van. Saját tapasztalat: mint említettem egyszer "verseny" féket tettem az EP3-ra.
Ez tavasszal volt, tök jó volt, telt-múlt az idő, majd jött a tél. Szépen megyek Pesten, majd egy lámpánál kicsit hamarabb kellett megálljak mert éppen pirosra váltott de én meg lendületben voltam.
Na taposom a féket.....semmi....kocsi megy tovább mintha semmi nem történt volna. Már két lábbal nyomom a pedált kocsi alig lassul...
Szépen ahogy kell begurult a kosi a kereszteződés közepére és mázli hogy éppen még nem jött keresztbe senki.
Na másnap rendeltem a gyári féket bele...akkor fogadtam meg, hogy soha többet semmilyen sport vagy verseny féket nem teszek fel utcára, Jó a gyári vagy azzal megegyező minőség. FK2-n gyári facelift FK8 van ami majdnem versenynek mondható ugyan, de utcán is jó.
Engem ez a mondat fogott meg: " A megfelelő bekoptatás után, viszont egy sokkal tartósabb féket kap és a fékbetétre megadott hőtartományban 100% fékhatás érhető el."
Ez a megadott hőtartomány mennyi? Én pl. igen szomorú lennék, ha valaki mondjuk autópályán azért ér utol, mert a csúcsszuper versenyfék jéghideg és 150 °C alatt fing, így első pedál lenyomásra 30%-kal nagyobb fékutat eredményez, mint a leghitványabb, utángyártott, olasz szar.