Ahogy már megválaszolták a fenti indokokkal előttem, annyit tennék hozzá, hogy tájvédelmi szempontok miatt is tervezték alagúttal a nyomvonalat. Persze felmerül a kérdés, hogy löszös talajba fúrunk alagutat?
Hát igen... egyébként a legegyszerűbb megoldás a nyomvonal tervezésekor egy másik lehetséges nyomvonal lett volna, csak ahogy már a korábbi válaszban olvashattuk, meg úgy amúgy mint minden beruházás az országban, nem feltétlenül a józan ész, hanem politikai érdekek mentén alakul.
Az a helyzet hogy a város földrajzi adottságai miatt így kellett megoldani. A alagút felett lakóházak vannak. Az alagút másik végén meg a helyi fidesz keménymag étterme. És a határátkelő a domb túloldalán található, amit az osztrákok nem fognak már bővíteni sem máshova újat építeni ahova esetleg az osztrák A3-as autópálya becsatlakozhatna, mert ha a határig épül az autópálya akkor nagyon sokan majd arra mennek és nem a falukon keresztül.