Érdekes. Nekem ugyan az a típus van, az egyiken van panorámatető a másikon meg lemeztető. A +súly az így igaz, de mivel nem SUV, nem volt különbség a vezetéstechnikai körpályán sem. 1km/h eltérés volt a sebességben a kicsúszáskor, ami lehet akár a gumi állapota is vagy hőmérséklet is. Mivel ráhúzható ugyan úgy belül +takaró, mint a lemeztetőn a kárpit, így felfűteni ugyan annyi mint a lemeztetőst. Viszont nyáron kihűteni gyorsabb ha teljesen kihnyitom majd zárás után hűtöm le. Nekem mondjuk tavasztól őszig nyitva van , mert szeretem a kocsi hangját . Autópályán szoktam bezárni, vagy ha esik az eső. Viszont még annyi hátránya van hogy 240km/h felett elkezd egy kicsit sípolni , ami idegesítő.
Kicsit jobban melegszik az utastér. Tavasszal és ősszel jó tud lenni, jól esik az autóban a kinti fény.
Viszont +40-80kg súly, ami pont az autó legmagasabb pontján van, így sem fogyasztásban,sem stabilitásban nem túl előnyös.
Klíma mellett azért inkább nem választanám.