Újabb fejlemények vannak a Kia rángatással kapcsolatban, amiről múltkor elég hosszan panaszkodtam. Sajnos nem mondanám, hogy pozitívak a fejlemények, de legalább úgy néz ki nem én vagyok a hülye és felejtettem el vezetni...
Ugye volt az az induláskori rángatózás, amire mindenki azt mondja ezek ilyenek. Ezzel már kezdtem megtanulni együtt élni, de pár napja kis fordulaton egyenletes haladásnál, 1500 és 2000 között jelentkezett, hogy folyamatosan rángat picit. Mindegy, hogy tartott gáz, vagy tempomat és mindegy, hogy milyen fokozat.
Ma voltam a Kia szervizben, mondom kérek időpontot egy ellenőrzésre, hogy ők is tapasztalják-e, meg tudnak-e rá mondani valamit.
Az időpontig sem jutottunk el, a szervizes már befejezte a mondatomat, hogy tudják, ez a jelenség több autónál előfordul, de nem tudnak vele mit kezdeni amíg nincs rá hibakód, addig járjak vele. Várják a gyártól a visszajelzést, hogy mi legyen a megoldás ezekre a hibákra.
Hihetetlen, hogy minden új autóval van valami baj... Végre tavasszal sikerült elérnem a cégnél, hogy az eddigi német vonalat engedjük el, erre tessék...
Azt már csak érdekességképp megemlítem, hogy júliusban vettünk egy Citroen Jumpyt is, 2.0 Hdi-vel. Eddig a Hdi motorokkal csak jó tapasztalataink voltak. Ebbe az autóba eddig 4000 km-t sikerült tenni, 1,5 hónapot volt eddig szervizben, most is ott van, meg se tudják mondani, hogy mikor kapom vissza. Befecskendező és Adblue hiba. Ezt már inkább le sem írom részletesen, hihetetlen, hogy minden újjal csak a szívás van...
Köszönöm a lehetőséget, összefuthatunk majd valahol!
Ennél amúgy az az érdekes, hogy a legtöbb, más autónál bevált és megszokott kuplung kezelés, az itt nem igazán működik. Vagyis nagyon sokszor nem működik. Pl azt tapasztaltam ki a lassú gurulásnál, amikor kettesben kellene lassan enni, akkor ez az autó azt nem szereti, ha a kuplung csúsztatása mellett adsz kis gázt folyamatosan ahogy az berögzült az elmúlt pár százezer km alatt, na ekkor tuti a rángatás. Ennél úgy kell, hogy teljesen ráengeded a kuplungot és határozott gázadás utána, mert ha finomkodsz, akkor is rángat.
De gyakran megcsinálja azt is, ha már egyenletesen haladsz lassan, tartott gázzal, akkor is egyszer csak rángat. Ilyenkor hiába adsz gázt, nem segít, kuplung be és újrakezdeni.
(Ezzel együtt került még 2 db XCeed is a céghez ugyanilyen motorral, azok is hasonlóan működek.)
Az tök vicces, h az ATS-nek milyen motorfékje van, nem gondoltam, h ilyesmi is lehet mókás egy viszonylag nagy ccm-es négyhengeresben. Volt már hasonló ccm, 4 hengeres autóm, de vagy automata (Subaru Outback 2.5i), vagy nyomórudas kövület volt (Jeep Wrangler 2.5i), amit nem forgatott az ember 2000 fölé. Ezek után kivi lettem a Porke 968-ra, ami ugye 3 literes, 4 hengerrel. :-)
Hahó!
Kia automatáját nem próbáltam, ellenben kíváncsi voktam a Ssangyong Torres-re, arra rápróbáltam, elvileg ugyanazzal a váltóval van szerelve. Semmi rosszat nem tudok mondani róla, úgy 25 perc vezetési tapasztalat alapján. Ami élményem van az automatákról (személyes tapasztalat), azt egy 1.6 szívó Vitara és egy 2.2 dízel Navara adta. Azok valami botrányosan szarok, szóval azokhoz képest a Ssangyong váltója egy álom volt.
A kézi váltós tapasztalataid ismerősek a céges, manuálisokból (Skoda Rapid 1.0T, Skoda Octavia 1.4T). Nálam ami bevált, hogy ha araszolni kell, bizony kuplung be, adsz egy pici gázt, kuplung finomat hozzáenged (szúsztat), aztán ha kell, vissza a kuplungot... Ha nem, akkor mákod van és mehetsz tovább. Nem rángat az, ha egy picit bátrabban nyomod le a gápedált. Amúgy valóban borzasztóak tudnak lenni. Én a kis ccm, erőtlen motor, relatíve nagy súly, hármasának számlájára írnám. Ugye motorfék is egy nagy semmivel egyenértékű. Turbó nélkül halottak, szóval valahol ott lehet a qtya elásva.
Ha meglesz, úgyis tervezek menni vele, elugrok arrafelé, aztán kipróbálod.