A 14 nap a kézbesítéstől indul. Ahhoz, hogy elállhass a rendelésedtől, ahhoz mindenképpen át kell venned azt (értsd: meg kell fizetned a vámot, adót stb.). Ebben az esetben a vámmal kapcsolatos költségeket mindenképpen bukod.
Esetedben csak akkor nem buknád a tanulópénzt, ha a vámról visszafordítanák a csomagot.
Minden esetben az alisupport vizsgálódni fog; kérdés, hogy náluk hogyan fog lejönni az, hogy miért is küldte vissza a vámhivatal a rendelést. Erre nem tudok okosat mondani sajnos.
Innentől kezdve kérdés, hogy az eladó fogja-e ezt látni. A vámügyintéző szerintem me gtudja mondani, hogy a másik fél mit fog látni az indoklásban.
"Próbáld meg visszaküldetni, az elállási jogod miatt lehetőséged van rá, azt kész."
Egyelőre erre hajlok én is. Ennek mi legyen a menete szerintetek? Először az eladónak illene írni, mielőtt refundot (paypal) vagy dispute-t (ali) indítok. Legalábbis ez szokott lenni az elvárás a paypal-nál (Az eladóval felvettem-e a kapcsolatot?)
Ha írok, mi a bánatot írjak? Simán hivatkozzak az elállási jogomra és belinkeljem, amit wierra is?
Elég para ez nekem, illetve számomra sok pénzről van szó, jó lenne olyan tanulópénzként emlékezni rá, amit végül nem kellett megfizetnem.
Szerk.: egyébként világos, hogy hibáztam, viszont az ügyintéző mondta, hogy azért hívosgatják az ügyfeleket a vámügyintézés elindítása előtt, mert kb. senki sem tudja, hogy van ilyen, mindenki az áfával és az általános (8,5%) vámmal számol.
Őszintén szólva én is próbáltam utánanézni, hogy van-e valami rejtett költség, de semmi erre utaló jelet nem találtam, illetve most már angolul rákeresve a "bicycle parts from china anti-dumping duty" kifejezésre néhány cikk és fóum előbukkan, de hát erre így ki keres rá... .