"K20A1 This engine was only ever featured in the JDM-model Honda Stream for the 2001-2006 model years, in both FWD and AWD applications. It produced between 156-158hp at 6,500rpm with 139-140lb/ft torque at 4,000rpm and a redline of 6,800rpm.
K20A3 You may be expecting this to be an upgrade over the A2, but you’d be very wrong! Despite looking almost identical to the K20A2, the changes were mostly internal in favor of improved economy figures.
This model was capable of producing just 160hp (or even less in the 2.0 Civic, at 155hp) and 141lb/ft torque from 270cc injectors. Compression was down to 9.8:1. A PPA intake manifold was used which was triggered at 4,600rpm and i-VTEC kicked in at 2,200rpm.
K20A6
This model is based on the K20A3 for the European and Australian 2003-2006 Honda Accord.
K20Z2
This engine was a replacement for the economy K20A1, featuring a new longer-runner intake manifold, restyled camshafts, and drive-by-wire mechanism. This was capable of just 153hp at 6,000rpm and 139lb/ft torque."
Na, most már átvonulok ide, mert lenne egy Accord-os kérdésem ezzel kapcsolatban: Azt írod K20Z2 Accord. Eskü utána kellett néznem, hogy ez most milyen blokk, mert eddig abban a (tév)hitben voltam, hogy a K-s Accord az K20A6 és kész, de utána olvasva kicsit, látom, hogy a Z2 az elvileg a 2006-os évjárat?
Te tudod, hogy mi különbség van a K20A6 meg a K20Z2 között az Accord-nál? Az lehetséges, hogy az A6 160 lóerő, a K20Z2 meg 155 például? (csepelihondabonto.hu adatainál ezt találtam)
Eddig én rohadtul meg voltam róla győződve, hogy 155 lovas a verdám.....( / )
Viszont ami elég érdekes, hogy a Accord-nál (7gen) csak a K20A-s motort említi meg 2 literesként és 155 lovat ír rá, (a Z2-t nem is említi meg) csak a blokkoknál (K széria) adja meg a K20A6-nál a 160 lovat, akkor szerintem helytelenül és a K20Z2-nél a 2006-os évjáratot meg a 155 lovat.