Mert autopalyan NAPPAL, tok mindegy, hogy vilagit-e hatul a helyzetjelzo, vagy sem. Rossz latasi viszonyoknal meg ugyis lampat kell kapcsolni, vagy az autod magatol kapcsolja, es akkor vilagitani fog hatul is.
Egyebkent van mar egy csomo auto, amelyeken vilagit a DRL mellett hatul a helyzetjelzo is.
Gondolom mert általában előzésnél a szembejövőt kell jobban látni és nagyobb baj is lehet belőle mint akkor ha valaki előttünk megy, ugyanabba az irányba.
Lehet hogy rosszul fogalmaz a kolléga, de a helyzetjelzőnek külön kapcsoló állása van a bajuszon. Ha viszont a menetfényről van szó, az az összes állásban megy, de hátul csak akkor ég a lámpa ha sötét van és AUTO vagy MANUAL fényszóró módban van. Átkapcsolva helyzetjelzőre neki is kell menjen a menetfény (ami egyben helyzetjelző is elől) illtve hátul is égnie kell.
Az összes autóban úgy működik a nappali menetfény, hogy a hátsó világítást nem kapcsolja. Én sem értem, hogy miért, de így van. Retardált volt aki kitalálta, az biztos. Autópályán is így közlekednek nappal sokan.