Én vontatáskor is tök hasznosnak tartom, meg úgy általában. Csak hobby autó kéne kézi váltóval.
A Sharannál kb 400E a váltó felújítása, ha betojik. A kézi váltósnál meg 250E a kettős tömegű, de gyakran kell csapágyazni is őket, ill. a féltengelyhez csatlakozó dugótengely is csak ezeknél cserés viszonylag gyakran. Sz'al nincs beljebb anyagilag egyikkel sem az ember.
Idehaza fosnak tőle. Eggyel több hibalehetőség. Egy kezem sok hozzá ki ért az automata váltókhoz ha baj van vele. Pesten vagy más nagyobb városban van értelme ha az ember napi szinten ingázik a dugóban.
Bezzeg azt a köcsög 4x4-et azt nagyon kell favorizálnunk nekünk magyaroknak. Nincs még egy ország ahol ennyi 4x4 van. Miközben telünk nincs, síkság az viszont van. Svéd rokonaim csak fwd autót tartanak még is élnek!