Most mivan? 36 fokban fog állni az autó. Mi a gond ezzel? Szerinted ha menet közben süt a nap és hőség van akkor nem ugyanazt az uv sugárzást kapja mintha áll az autó? Az elektronika sem megy tönkre egy kis meleg naptól, üzemmeleg állapotban több hőt kap/termel az elektronika mintha csak úgy áll a napon. Nyugodtan hagyd ott nem fog tönkremenni. Ellenben ha csak kicsit fúj a szél és mozgatja a ponyvát akkor azzal több kárt tudsz csinálni a fényezésben mint ponyva nélkül. Vagy előtte pormentesre mosod az autót és a ponyvát is és úgy rakod fel. Ha poros az autó a ponyva mozgása és a por szépen megrágja a fényezést. Én hagynám úgy ahogy van, esetleg a szélvédőre vagy a műszerfalra egy ilyen alufólia színű napvédő oszt ennyi.
Én tennék rá valami waxot a fényezésre. Az azért megvédi a fényezést az UV-től és a mikroszkópikos kirepedezésektől. Továbbá műszerfalat elég ha letakarod valamivel és ha megbízható helyen áll egy csöppnyi résre az ablakokat lehúzhatod, hogy távozhasson a hő de az eső még nem esik be.
hővédelemre és direkt napsugárzás ellen néznék ponyvát a kocsira. tipp?
2 hétig szervízben kénytelen állni a verda, és sajnos nyílt napon, bárminemű árnyék nélkül, a full kánikulában. sajnos már a múlt heti 36 fokban is kapta az ívet...
szeretném nem csak a fényezést, de bent a műanyagokat is megkímélni... illetve extrém hőség esetén az elektronika nem tudom mennyire kerülhet tűzveszélyes állapotba.
a lényeg: sima ponyvát (eső és hő ellen) nem vennék, azok alatt talán csak még nagyobb a hő (a szellőzőlyukak sem segítenek sokat szerintem).
tudok kifejeztten hővédelem elleni ponyvát javasolni? ami nem csak UV, de hő ellen is normális anyagból van...
abban is reménykedem picit, hátha bírja a kocsi... az arab világban elég sok a 8gen civic