HONDA fórum
2024. június 9. vasárnap, 18:02,  Felicián, Félix Legújabb regisztráltunk: gyulko 0 




A válaszok a hozzászólásra
Téma neve

#137357 hrv2003 +  2019. május 19. 18:58:10 re: #137356 (Yakumo + )  ←  ‹›   →  ↑  +2 | rejt
Na én pont mann filtert vettem egyszer a mazdába :)
Beindítottuk: vrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr,
majd elhalkult.. 1-2 nap állás után ezt csinálta mindig.

nem sokkal később le is cseréltem az olajat, gyárira.
Kierült a MANN filterben amit a 2013+ mazda 6hoz ajánl VAN VISSZACSAPÓ szelep.

A visszacsapó szelep ezen modellekbe nem kell, mert a szivattyú gyenge, és úgy van tervezve hogy a motornak a rugós szelep ellenállását ne kelljen legyőzni. Ezért lassabban épült fel az olajnyomás. most is van vrrr ez a motor konstrukciójából adódik, de kevesebb..

Tualjdonképpen ezért jó a gyári, mert ott azért tudják hogy mi kell a motornak.

azt persze nem tudom hogy nálam a caddyben milyen üzemanyag szűrő van, vagy mann vagy hecht vagy van még talán valami színes dolbozos filter, valamelyik az biztos :) De majd megnézem :)
2019. május 19. 19:05:59: megválaszolva hrv2003 +  által, → #137358 


Az eredeti hozzászólás
#137356 Yakumo +  2019. május 19. 18:25:58 re: #137351 (Scopa_VTEC + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Eszembe jutott egy OFF példa: Van egy VW Caddy-nak, 2.0 szívó PD SD.

Na, annak a gázolajszűrőjét kb. kismillió gyártó gyártja, de a 80%-uk olyat gyárt, amit egyszerűen felold a gázolaj (főleg az adalékosak) és amikor cseréled akkor lehet csodálkozni, hogy a szűrőnél úszkálnak a papír-szmötyik a gázolajban.

Mi ezt csak onnan tudjuk, mert nekünk már az elején megmondták/figyelmeztettek rá, hogy ne szart tegyünk bele (párezer forintos mint pl. az Alko) mert az szét fog menni és szépen beleszakad a motorba, aminek tudjuk mi a vége....
Na, egyszer pont került bele Alko, mert nem tudtunk menni a megszokott szerelőnkhöz, aki normális/ismerjük, el kellett menni máshoz.
Szájába lett rágva, hogy MANN szűrőt tegyen bele, mert az jó. (és amúgy 10k körül van az ára, de nem oldja az üzemanyag)
Erre a f*szparasztja Alko-t rakott bele és ezt csak a következő szervizkor vettük észre. Szerencsére az előírt intervallum 15.000km de mi mindig 7-8000-nél cserélünk mindent, így pont elkerültük a szűrő ripityára szakadását, de tisztíthattuk a rendszert a lebegő szűrődaraboktól. (az alapjárat ugrált is csere előtt, szóval minimális mennyiség a motorba is jutott, de mákunkra kidolgozta....)

Szóval a lényeg: Utángyártottnál próbálkozhatsz és rájöhetsz idővel mi a jó vagy jobb, de biztosra a gyárival mész, PLÁNE Hondánál.
És azon, hogy 1500 helyett 3000, esetleg 4, azon főleg nem érdemes sz*rakodni szerintem.
2019. május 19. 18:58:10: megválaszolva hrv2003 +  által, → #137357 



Felhasználói lehetőségek
Felhasználói neved:
Jelszavad:







Get Firefox!

 A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.
Moderáció és szabályok

Szerver load: 0.37, 0.46, 0.43
Oldalgeneráláshoz felhasznált idő: 0.22 mp, 7 query