HONDA fórum
2024. július 10. szerda, 13:48,  Amália, Bekeny Legújabb regisztráltunk: TIhummer 0 




A válaszok a hozzászólásra
Téma neve

#137356 Yakumo +  2019. május 19. 18:25:58 re: #137351 (Scopa_VTEC + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Eszembe jutott egy OFF példa: Van egy VW Caddy-nak, 2.0 szívó PD SD.

Na, annak a gázolajszűrőjét kb. kismillió gyártó gyártja, de a 80%-uk olyat gyárt, amit egyszerűen felold a gázolaj (főleg az adalékosak) és amikor cseréled akkor lehet csodálkozni, hogy a szűrőnél úszkálnak a papír-szmötyik a gázolajban.

Mi ezt csak onnan tudjuk, mert nekünk már az elején megmondták/figyelmeztettek rá, hogy ne szart tegyünk bele (párezer forintos mint pl. az Alko) mert az szét fog menni és szépen beleszakad a motorba, aminek tudjuk mi a vége....
Na, egyszer pont került bele Alko, mert nem tudtunk menni a megszokott szerelőnkhöz, aki normális/ismerjük, el kellett menni máshoz.
Szájába lett rágva, hogy MANN szűrőt tegyen bele, mert az jó. (és amúgy 10k körül van az ára, de nem oldja az üzemanyag)
Erre a f*szparasztja Alko-t rakott bele és ezt csak a következő szervizkor vettük észre. Szerencsére az előírt intervallum 15.000km de mi mindig 7-8000-nél cserélünk mindent, így pont elkerültük a szűrő ripityára szakadását, de tisztíthattuk a rendszert a lebegő szűrődaraboktól. (az alapjárat ugrált is csere előtt, szóval minimális mennyiség a motorba is jutott, de mákunkra kidolgozta....)

Szóval a lényeg: Utángyártottnál próbálkozhatsz és rájöhetsz idővel mi a jó vagy jobb, de biztosra a gyárival mész, PLÁNE Hondánál.
És azon, hogy 1500 helyett 3000, esetleg 4, azon főleg nem érdemes sz*rakodni szerintem.
2019. május 19. 18:58:10: megválaszolva hrv2003 +  által, → #137357 

#137355 Yakumo +  2019. május 19. 18:11:43 re: #137351 (Scopa_VTEC + )  ←  ‹›  +1 | rejt
Ami fontosabb alkatrész, abból én is csak gyárit szoktam használni Hondánál. (pl. lengéscsillapítót én majd' minden márkát kipróbáltam a 7gen Civic-emnél, de a gyárinál mindegyik gyengébbnek bizonyult és bőven kevesebbet is bírt)

Azért írom, hogy Hondánál (na jó, nekem más nem is nagyon volt, értsd: egyáltalán) mert sokan azt vallják/meggyőződésük, hogy a gyári alkatrész ugyanaz, csak egy adott gyártó produktuma, csak azt Honda logóba csomagolják. Nos, valóban, tényleg sok autómárkánál így van, főleg a németeknél, de a Hondánál valamiért mégsem.
Természetesen itt is megvannak a beszállítók/gyártók, akik gyártanak utángyártottat is ugyanazon modellekbe (Civic, Accord, stb.) és emellett "ugyanazt" a szűrőt/szilentet/bla. alkatrészt gyártják a Hondának is Honda logóval, csomagolásban gyári alkatrészként.

És ez utóbbi valahogy vagy valamiért mégis sokszor jobb, mint a többi. Többször tényleg tapasztaltuk/tam (szerelőm és én) hogy hiába cseréltünk a Civic-be pl. toronycsapágyat, ami a Bárdiból lett rendelve vagy más utángyártottat, valahogy sosem volt az igazi. Vagy eleve szorult, nyekergett vagy rövidebb időn belül elkezdett kotyogni. Gyári Hondát rendeltünk két próbálkozás után és érdekes egyből tökéletes lett és emellett további 7-8 évig jó is volt. (az az autó 14 évig volt nálam, volt időm próbálkozni)

Én is ezért meggyőződéssel és tapasztalat alapján vallom, hogy a Honda logó alá tényleg nem ugyanazt az utángyártott minőséget pakolják, hanem annál jobbat. Persze nálam is előfordul, hogy u.gy.-hoz nyúlok, pl. a jelenlegi Accord Tourer-em futómű alkatrészei főleg azok, de annak megvolt az oka (relatíve tsóróság) és bevállaltam a várható rövidebb élettartamot, mert kevesebbet használom az autót és emellett bőven a szervizintervallum alatt is szervizeljük évente.

#137353 Szabb +  2019. május 19. 17:58:52 re: #137351 (Scopa_VTEC + )  ←  ‹›   →  ↑  +4 | rejt
az utángyártottak sok esetben silány minőségűek, visszacsapó szelep nélkül, a házon belüli szűrő anyaga sem olyan...
de vannak erről vidik is ahol szétvágják a különböző szűrőket.
persze nyilván van különbség utángyártott és utángyártott között is, de egy olajszűrő esetében olyan szinten minimális pl. az árkülönbözet, hogy egyszerűen nem éri meg ezen spórolni, kisérletezni szvsz.
mennyi egy ugy. szűrő? 1500 ft.? a gyári 3000
sok esetben keresik a "legjobb" olajat hogy milyet tegyenek bele és akkor hozzá ugy. szűrő... hm.
2019. május 19. 21:15:10: megválaszolva Scopa_VTEC +  által, → #137365 

#137352 Tonx +  2019. május 19. 14:42:29 re: #137351 (Scopa_VTEC + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Mert nincs rajta a Honda felirat amitől 3x annyiba kerülne. Amúgy az általad felsorolt szűrőgyártók is sok autógyárnak a beszállítói, szóval tudják miről van szó.
2019. május 19. 18:05:10: megválaszolva Szabb +  által, → #137354 


Az eredeti hozzászólás
#137351 Scopa_VTEC +  2019. május 19. 14:35:11 re: #137348 (Szabb + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Ezt az "olajszűrőből csak gyárit" elég sokszor hallom/olvasom. Miért nem jó a Bosch, Mahle, Mann-Filter, Valeo olajszűrő, ami kb. 1/3 árban van a gyárihoz képest?
2019. május 19. 18:25:58: megválaszolva Yakumo +  által, → #137356 
2019. május 19. 18:11:44: megválaszolva Yakumo +  által, → #137355 
2019. május 19. 17:58:52: megválaszolva Szabb +  által, → #137353 
2019. május 19. 14:42:29: megválaszolva Tonx +  által, → #137352 



Felhasználói lehetőségek
Felhasználói neved:
Jelszavad:







Get Firefox!

 A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.
Moderáció és szabályok

Szerver load: 0.44, 0.52, 0.48
Oldalgeneráláshoz felhasznált idő: 0.053 mp, 10 query