HONDA fórum
2024. július 2. kedd, 16:07,  Ottó, Ottokár Legújabb regisztráltunk: jeklizoltan 0 




A válaszok a hozzászólásra
Téma neve

#22823 grego +  2018. november 25. 15:02:20 re: #22822 (LINSZTER + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Akkor azért van az, hogy egy Eventuri 10-20LE-t is hoz mert az is durván beleszól a MAF-ba de a jó irányba?
2018. november 25. 15:06:51: megválaszolva LINSZTER +  által, → #22824 


Az eredeti hozzászólás
#22822 LINSZTER +  2018. november 25. 14:56:16 re: #22820 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
"The biggest difference between the intakes was the quality of the MAF signal. The Injen intake's unorthodox MAF housing design resulted in the ECU needing to pull 15-16% fuel at WOT in places to achieve the targeted air-fuel ratio. Luckily, the 10thGen Civic operates in closed loop at wide open throttle most of the time, but a 16% fuel adjustment is enough to make the car run deep into the 9's AFR without the correction. During part throttle operation, -20% short term trims were seen consistently. The PRL Cobra's "Street MAF" on the other hand was within 2-3% throughout the pulls with the stock MAF curve, and within +/-5-6% during partial throttle. The corrections with the PRL Cobra were consistent with the OEM MAF housing, which is a great feat. What does this mean? If you buy an Injen intake, you're going to need recalibration of the MAF scaling for proper operation."

2018. november 25. 15:02:20: megválaszolva grego +  által, → #22823 



Felhasználói lehetőségek
Felhasználói neved:
Jelszavad:







Get Firefox!

 A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.
Moderáció és szabályok

Szerver load: 0.76, 0.74, 0.59
Oldalgeneráláshoz felhasznált idő: 0.008 mp, 7 query