Én hasonló cipőben járok mint Te. Szeretnék, tervezem, aztán egyszer 2 kört sikerült mennem és megadta magát a bal féltengelycsukló...
Mivel 0 tapasztalatom van, így gyakorlati tanácsot nem tudok adni, de leírnám amit egy tapasztalt H.ringes javasolt nekem régebben:
Gyakorolj szimulátoron! Azok közül is amit nekem javasoltak az az rFactor! Nem mai program, a grafikája nem éppen modern, de a fizikája az nagyon jó! Letölthető hozzá a Hungaroring és Honda mod is, amiben CRX-től NSX-ig minden benne van. Állítólag pont az ilyen '0 körös' pilótának tökéletes, hogy begyakorolja a kanyarok ívét, a sorrendet és ha talál az ember a saját autójának nagyjából megfelelő modellt a játékban akkor akár nagyjából a féktávokat is lehet - utóbbi nyilván csak úgy ahogy, de azért nagyjából ad(hat) egy támpontot.
Nem kell sisak, nincs hivatalos mérés, két kategoriára van osztva a mezöny LE alapján, nincs díjazás
1x20 perc az kb semmi, ha elsö alkalommal mész az arra lesz elég, hogy körbetalálj a pályán
MTA:
Sisak kötelezö, Hivatalos mérés, LE/kg kategoriak, díjazás
Ami mindig van nálam: keréknyomás mérö, alap szerszámkészlet, olaj, víz
Pályára hajtás elött: Féket átnézni, ha kell folyadékot cserélni (ha már régi könnyen forr) én ezt nem tettem meg legutoljára, majdnem el is baszta a napomat
Olajszintek belövése
Elsö pár kör után: Guminyomás beállítás
Figyelj a fékezésre: Fékezd meg rendesen, ne csak simogasd, mert csak höt fogsz termelni
A pályán mindig az elöl menönek van elsöbsége, pl.: beszurni féktávon TILOS!
Tükröt figyelni, ha gyorsabb jön elengedni.
BOX-ból kifele figyelni a pályán közeledökre.
èsznél lenni ha egy sumaher ezeket az alapszabályokat nem akarja betartani
(gyors kör kezdetekor, jöttek be melém féktávon olyan aki boxbol jött....)
ha tudsz vigyél magaddal olyat aki ment már a pályán, nagyon nagy segítség tud lenni...
meg ne menj egyedül ki egy nyiltnapra mer az nem buli szopni társaságba jó
viccet fékretéve, ha valamit szerelni kell van segítség, ha vmi jól sikerül van kivel megosztani.....
1. Én nem mennék csak 1x20-at, ha már ott vagyok inkább többet.
2. Nehezen tudom elképzelni, hogy 10 kakucs-kör után a gumijaidnak bármi baja lett volna. A felületén esetleg lehetett összeszedett gumi és törmelék, meg esetleg a felhevülése miatt nézett ki gondviseltnek, de itt jó páran mentünk már a Hungaroringen utcai gumival, majd használtuk 1-2 évig még gond nélkül.
3. Guminyomást érdemes 2 bar alá beengedni. (bár ez egyéni gusztus dolga, de nekem 1,5-ről megy fel melegen 2.0-2.1re)
4. Sima nyílt napon nem kötelező a sisak, de ha ekkora gondot okozott, akkor mindenképpen javasolnám a használatát, hogy hozzászokjál, hiszen később csak hátrányod lesz belőle egy esetleges másik pályán vagy rendezvényen, ahol kötelező. (vagy esetleg maga a sisak szar volt?)
5. -
6. Félig a 4-es ponthoz. Lehet, hogy a fékek rendben vannak, de meg fogod főzni őket. Szóval vagy vigyél tartalék betétet, vagy tegyél fel egy normális fékbetétet, ami nem döglik meg. Én még utcai betétet nem láttam olyat, ami kibírja a Mecseket. (ja de igen, a kashiyama, ami a ringen ugyanúgy kuka volt)
+1. Race Chrono
A sisak nem árt, ha az ember komolyabban tervezi a racsingolósdit, szerintem inkább szokd,
nem olyan jó élmény fejjel levenni a B-oszlopot vagy az ablakot
Optimális esetben jó, ha két autóval tudtok kimenni, és vinni néhány alap szerszámot,
elracsingolni való gumit, lehetőség szerint felnin (bár megoldható helyben is, gondolom nem ezzel szeretnél maszatolni),
tartalék fékbetétet, meg kötegelő sem árt, ha esetleg beüt a fos. Meg nyilván olcsóbb ha van aki el tud vontatni, ha kicsit odavered a hűtőt, vagy megpurnyad a motor, bár én trélerpárti vagyok
1. Elsőre elég-e egy 20 perces menet, vagy érdemes rögtön 2-re jegyet váltani, hogy kis pihenő után újra körbenézzen az ember a leülepedett tapasztalatokkal?
2. Erősen aggaszt az ahogy a múltkori kakucsi gurulás után kinéztek az utcai gumik. Jól viselkedtek, de rendesen látszott rajtuk az a kb 10 kör amit kaptak. Nem tanácsolták, hogy visszamenjek és gyilkoljam tovább. Itt mi a helyzet? Több egyenes, de nagyobb tempó, nagyobb kanyarsebesség... Felrakjak legalább két használt nyárit a téli felnire és vigyem le magammal? Van ott lehetőség gyorsan kereket cserélni?
3. Vmi ajánlott "extra" felkészítés egy teljesen gyári setupnál? A múltkor annyi volt, hogy kicsit a max szint fölé töltöttük az olajat, hogy nehogy kimaradjon a kenés ha nagyon "ellögybölődik" Fékek rendben. Hátsó kicsit régebbi, de gondolom nem az lesz kevés!
Érdemes esetleg hűtőre ránézni, ilyesmi?
4. A szabályzatban nem írják, hogy kötelező lenne a sisak. Nem is kell ugye? Nagyon zavart a múltkor, tök fura volt a térérzékelés, és nem hallottam rendesen a motort.
5. Volna még egy a kategóriákról és a besorolási procedúráról, de ezt tényleg inkább privátban.
6. Bármi ami hasznos infó és beleesik a, "ha ezt tudtam volna előtte" kategóriába.
+1 Vmi jó és egyszerű szoftver droidra ami alkalmas valahogy köridőket mérni? Tudom stopper, de vmi okosabb?