Végül én is valami ilyesmiben maradtam magammal. Első olaj asszem marad 10 ezerig, utána ugye 20 ezer a szervízciklus, oda elviszem, és közötte még mindig lesz egy olajcsere 10 ezrenként.
Abban igazad van, hogy ennek a hatásait remélhetőleg már nem én, hanem egy másik tulaj fogja érezni igazán. De hát olyan szép autó, nem szabad bántani, bár én amúgy nem vagyok egy dédelgetős fajta.
Akkor elmondom én is a saját véleményem. A 15-20-30 ezres olajcsere csak azoknak ajánlott akik nagyon hamar le akarják amortizálni a motort. Ha logikusan gondolkodsz a használatttol csak fárad az olaj, és minnél többet mentél vele annál jobban, arról nem is beszélve hogy ugye megég, innentöl már nem lehet jó.
Nekem 10 ezres csereperiódus van irva, de én saját magamtol 5e km-ként cserélem, sokak szerint tök fölöslegesen, de én ezt igy érzem jónak. El sem tudom képzelni hogy nézhet ki egy olaj 15e km után. Azt meg főleg nem hogy egyesek miért pont ezen akarnak spórolni, tudva azt hogy a motor élettartama nagyban az olajtol függ.
egyszerű.. én átlagolom ezeket a hozzászólásokat abból baj nem lehet mert mint kiderült ebből bármelyiket választod baj nem lesz.. tehát az átlagból se..
10ezer körül cserélnék és utána úgy járnék vele hogy 15ezrenként csere, ha nincs extrém terhelésnek kitéve.. ha pl sok hidegindítás etc akkor inkáb 10 ezrenként..
de ezeknek a megkíméléseknek az előnyeit csakis a 2. vagy a 3. tulaja fogja érezni 200e km környékén, tehát semmi para..
túlzásba nem kell vinni, teljesen felesleges, csak az idegeidet ölöd, az idődet töltöd, és a pénztárcádat fogyasztod..