Augusztus óta hajtom a 4 ajtós 1,8 ES-t, lassan közelítek az 5000 felé. Ez nem angol, török. Néha autópálya, többnyire Bp. mindenféle időszakban. Mostanában nagyobb kirándulás nem akadt. Én általában elég nyugisan járok, legfeljebb 3000 táján. Kellemes, csöndes, mint egy svájci óra, eddig semmi nem zörög, semmi hiba nem volt. Mi lesz 20 ezer km-nél, persze nem tudom, 100-nál végképp nem.
Egyáltalán nem lomha, ha valamiért mégis oda kell lépni, mint egy Boeing felszálláskor, belesüppedsz az ülésbe. Az M7 esen még augusztusban szívózott egy Peugeot, amikor kinyújottam a jobb lábam, egyszerűen állva maradt.
A változó szelepvezérlés miatt qrva jó, (most lehjet, hogy nagyon megrónak az igazi hozzáértők), városban néha 2-ből - lámpánál gyorsítás úgy 55-60-ig és még tartalék is lenne - kapcsolok 6-osba. Így persze tovább gyorsítani nem lehet (ezt érezni), gurulásra azonban 1500-2000 fordulatnál már kellemesen érzi magát - ezt is érezni. De tapasztalatom szerint azért éppenhogy érdemes sokat kapcsolgatni, kis gyorsításnál vissza 4-be-3-ba, amyennyit kell, aztán űjra 5 vagy 6. Tehát éppenhogy munkaigányes vezetni, de ez nem baj. Váltó puha, mint a vaj.
Fogyasztás persze mindíg az üzemeltetési viszonyoktól függ, nekem Bp-n 8-9 l. Összehasonlításul: az elődjénél (Corolla 1,4 Sedan - az is török volt ) általában 1 literrel jobb.
Kis kifogásom csak a felszereltséggel van - ezt írtam korábban - a hülyék 10 dolláros dolgokat hagytak ki. Ablakörlőnél szakaszos fokozatnál nincs állítógyűrű, rádió nem tud RDS-t és TP-t. Persze ezek nékül lehet élni, csak megszoktam korábban.
Ha dohányzol, a hamutartó kiesik a látótérből, vezetés közben ez veszélyes lehet .
Múszerfal jól látható, én az elején féltem egy kicsit, főleg attól, hogy sebesség helyett is a fordulatszámot nézem majd - gondolom érted, miért - de 10 perc alatt megszoktam.
Mondták, lessem az elején az olajfogyást, lestem, gyakorlatilag nem volt!!!
Szóval tök jó! Vágj bele.
Ha kérdésed van még, amit tudok, szivesen válaszolok.