HONDA fórum
2024. július 10. szerda, 09:16,  Amália, Bekeny Legújabb regisztráltunk: TIhummer 0 




A válaszok a hozzászólásra
Téma neve

#739 -Törölt felhasználó- 2005. május 19. 10:33:51 re: #734 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Na a végére egészen jól körülírogattuk itt a dolgot szerintem.
A nyomatékra visszatérve, a legegyszerűbben úgy lehet nyomatékosabbá tenni egy motort, hogy közben ne növekedjen a teljesítménye, hogy turbót teszünk rá(elviekben persze), amit úgy állítunk be, hogy a felső fordulattartományokban gyakorlatilag ne is töltsön. Ezzel az alsó tartományokat egy 2.0-ás motort fel lehet nyomni akár 300Nm fölé is, de a teljesítmény nem megy fel 180LE fölé sem, főleg ha a felső fordulatszám is korlátozva van(vannak országok ahol a teljesítmény szerint kell a kötelezőt fizetni és nem mindegy mennyit. Erre a gyártók is figyelnek ma már, lásd az 1,8-as turbómotorokat(150Le-sek csak, mikor simán lehetnének 200-is)....).
Valahogy így oldják meg a rally-sok is, hogy a szabályok között maradjanak. Aztán megnézném, hogy melyik autó gyorsulna le egy "csak" 300LE-s, 600Nm-es WRC-t! Még ha a valós görbéjét nem is ismerjük! :)
A lóerőt viszont legegyszerűbben úgy növelik meg(lásd Mi autónk minimum 94 LE-je), hogy pörgetik szerencsétlent és arra hangolják a motor nyomaték götbéjét is. Eredmény egy szűk tartományú 90-ig elég fürge autó, ami alulról egyáltalán nem húz, de az a 94 LE többet sejtetne. A számokkal való bűvészkedés lett ebből is, mint a "HIFI"-ben! Minnél nagyobbat tud mondani valaki annál jobban viszik. Hát ez van.
2005. május 19. 11:55:28: megválaszolva tschokker +  által, → #743 
2005. május 19. 10:36:18: megválaszolva grego +  által, → #740 


Az eredeti hozzászólás
#734 grego +  2005. május 19. 06:50:43 re: #733 (-Törölt felhasználó-)  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Igaz igaz! De azt szeretném kidomboritani hogy az se mond igazából semmit egy autóról hogy x LE meg y Nm.
Nagyon nem mindegy hol vannak a fordulatszám értékek a két jellemző max értékénél illetve mi a redline és milyen a görbék alakja!!
Sajna itt most rajzolgatni is kéne de álljon itt egy elméleti agymenés:

Vegyük a VTI mocit: 160 LE, 150Nm.....ez még semmit nem mond. Mégis elég jó menetteljesítményeket produkál mert olyan fordulatszámokra képes illetve olyan helyen vannak a csúcs értékek hogy az versenyre kel egy olyan motorral aminek magasabb max nyomatéka van és nem sokkal kisebb max teljesítménye, viszont korlátozott a fordulatszám tartománya és megszokott helyen vannak az értékek.
Szal egy alacsony fordulaton nagy nyomatékú de magas fordulaton alacsony teljesítményű motor semmivel nem fog jobban gyorsítani VÉGEREDMÉNYBEN egy kocsit mint egy lent kis nyomaékű de fent nagy teljesítményű motor. Azaz az egyik alul indul meg és a végére fullad ki mig a másik alul szar és a végén hozza be azt amit az elején elvesztett. Végerednmény ugyanaz. (persze váltó, tömeg stb is bejátszanak de az most messzire vezet):D
2005. május 19. 10:33:51: megválaszolva -Törölt felhasználó- által, → #739 



Felhasználói lehetőségek
Felhasználói neved:
Jelszavad:







Get Firefox!

 A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.
Moderáció és szabályok

Szerver load: 0.28, 0.39, 0.43
Oldalgeneráláshoz felhasznált idő: 0.066 mp, 7 query